"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

sobota, 28 marca 2015

Decoupage pisanek Wielkanocnych :)


Zbliżają się Święta Wielkanocne, w domu robię różne stroiki na tę okazję. Bardzo lubię własnoręcznie wykonane ozdoby, ładnie się prezentują, a do tego samo wykonanie przynosi mnóstwo satysfakcji i udanej zabawy :)

Dzisiaj pokażę Wam jak wykonałam stroiki z jajek styropianowych metodą decoupage lub tzw. metodą serwetkową.




Materiał potrzebny do wykonania ozdób:

- jajka styropianowe różnej wielkości.

- emalia akrylowa w kolorze białym, bądź w kolorze tła serwetki:

- lakier akrylowy

- klej do decuopage

- serwetki różne wzory

- wstążki satynowe o grubości 2cm oraz 1cm, lub inne, jak kto woli, ważne aby były dwóch różnych szerokości

- pędzle
- patyczki do szaszłyków


Wykonanie:
Wybieramy jajka, jeśli posiadają szew należy go wcześniej zetrzeć papierem ściernym, następnie oczyścić szmatką z pyłu. Dalej nakłuć jajka na patyczki do szaszłyków i pomalować je emalią akrylową. Odłożyć do wyschnięcia farby i ponownie pomalować. Efekt po malowaniu:


Należy wybrać wzór z serwetki i go wyciąć, czym wzór mniejszy tym lepszy, ponieważ po naklejeniu nie będzie żadnych zmarszczek, jeśli wybieramy duży wzór to trzeba się liczyć z tym, że na kulistych kształtach mogą te zmarszczki powstać:


Następnie za pomocą pędzelka z wodą pozbyłam się niepotrzebnych boków serwetki. Moczyłam pędzel w wodzie i przejeżdżałam po brzegach, potem strzępiłam serwetkę palcami:


Wybrany i wcześniej przygotowany wzór z serwetki przyłożyłam do jajka i za pomocą szerokiego pędzla i kleju przykleiłam, zaczynając od środka wzoru ku brzegom. (Można również przykleić bezpośrednio lakierem, też się udaje- sprawdzone ; Wybaczcie, niestety zapomniałam zrobić zdjęcie :( 
Należy jednak pamiętać, że zawsze naklejamy tylko jedną warstwę serwetki:


Jajka odłożyć do wyschnięcia, a następnie  na całą powierzchnię nanieść lakier. Wysuszyć i pomalować lakierem ponownie, znowu wysuszyć. Na koniec za pomocą wstążek udekorować jajka wedle własnego gustu.



Wydaje mi się, że jak na pierwszy raz z zabawą w decoupage, pisanki nie są najgorsze ;) Zrobiłam troszkę więcej i podarowałam bliskim, podobały się i to chyba najważniejsze :)




Wszystkie zdjęcia są moją własnością.


1 komentarz: