"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

wtorek, 8 września 2015

Wywiad(ownia) - Dawid Waszak #1




Dawid Waszak urodził się 28 stycznia 1989 roku w Jarocinie. Został absolwentem technikum handlowego, po czym zrezygnował z dalszej edukacji na rzecz rozwijania swoich pasji związanych z literaturą. W 2012 roku podczas pobytu w Niemczech ukończył swoje pierwsze dzieło pt. „Narodziny zła”. Książka zebrała wiele pozytywnych recenzji, co zmotywowało młodego pisarza do rozpoczęcia działań nad nową powieścią „O tym, który raz już umarł”. Oprócz pisania pasją Waszaka jest również muzyka rockowa i alternatywna. (Informacja zaczerpnięta ze strony autora KLIK )
Recenzja "Czerwieni obłędu" KLIK

Wywiad(ownia):
- Organizatorem konkursu jest właścicielka bloga Nowe Horyzonty.
- Sponsorem nagród jest Wydawnictwo Novae Res. Bardzo dziękuję za przeznaczenie książki na konkurs.
- Udział w konkursie oznacza akceptację niniejszego regulaminu..
- Konkurs trwa od dnia 08.09.2015 do 15.09.2015 do godziny 23:59. Zgłoszenia przysłane po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
- Ogłoszenie wyników nastąpi po udzieleniu przez autora odpowiedzi na wybrane pytania.
- Po ogłoszeniu wyników, zwycięzca ma 3 dni na podanie danych do wysyłki. (Nagroda wysyłana jest wyłącznie na terenie kraju).
- Nagrodą w konkursie jest jeden egzemplarz książki „Czerwień obłędu”
- Jedna osoba może się zgłosić tylko raz!
- Wygrywa 1 osoba.
- Zastrzegam sobie prawo do zmiany regulaminu, oczywiście w trakcie trwania konkursu, nie po zakończeniu.
*
Warunki jakie powinniście spełnić, aby Wasze zgłoszenie zostało przyjęte to:
*
1. Zgłosić się!
2. Podać swój e-mail
3. Polubić profil autora, sponsora nagród oraz organizatora konkursu
5. Udostępnić PUBLICZNIE ten post na swojej tablicy.
6. Wykonać zadanie konkursowe.
*
ZADANIE KONKURSOWE:
Od dzisiaj przez cały tydzień macie możliwość zadawania pytań. Każdy uczestnik konkursu może zadać najwyżej 2 pytania, autor spośród wszystkich wybierze maksymalnie 10 i na nie odpowie, a jedno, które najbardziej przypadnie pisarzowi do gustu zostanie nagrodzone książką.


Powodzenia!


9 komentarzy:

  1. Witam Panie Dawidzie,
    1. Dorian, główny bohater "Czerwieni obłędu" stwierdza: "Pisanie jest moją pasją, to moje przeznaczenie. Byłem do tego stworzony. Zresztą czytasz to, co stworzyłem, więc było warto." A czym dla Pana jest pisanie i czy było warto?
    2. Dorian budząc się, doznaje kilku wizji, z których każda się spełnia. A w jaki sposób zareagowałby Pan, gdyby doznał takiej wizji? Jeśli zauważyłby Pan swoją śmierć, to po przebudzeniu wiedziałby jak się zachować, aby jej uniknąć? Walczyłby Pan o swoje życie?
    Pozdrawiam :)

    iza.81@o2.pl


    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki od Pana, ale szukając opinii na ich temat na różnych portalach nasunęło mi się pytanie: Czy raczej chętnie czyta Pan opinie innych na temat swojej twórczości, czy może ich unika? A jeśli tak to czy te negatywne opinie wpływają na Pana w jakiś sposób, czy też może stara się spojrzeć wtedy na swoje książki bardziej krytycznie? Bardzo ciekawi mnie, jak Pan, jako pisarz postrzega takie opinie - ludzie nierzadko nie oszczędzają w słowach i mówią o książkach innych naprawdę źle.

    Pozdrawiam! eweb@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłaszam się! :)

    Mnie nurtują dwa podstawowe pytania:
    1. W jaki sposób Pan pisze? Mam tutaj na myśli organizację pracy - codziennie, z doskoku, kiedy przyjdzie natchnienie, zawsze w chaosie a może w uporządkowanym otoczeniu?
    2. Skąd pomysł na fabułę? Czy kiedykolwiek doświadczył Pan czegoś metafizycznego, niesamowitego i jednocześnie będącego inspiracją do napisania tej książki?

    kto.czyta.nie.pyta@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam Panie Dawidzie.
    1. Ja chciałabym wiedzieć, jaki jest pana ulubiony przepis kulinarny. A jak już przy tym jesteśmy, jeśli napisania i wydanie książki to potrawa, jakie według Pana byłyby jej składniki?
    2. Jeśli choć przez chwilę byłaby możliwość przeniesienia się w świat przedstawiony w dowolnej książce, do jakiej Pan by się przeniósł i dlaczego właśnie tam. A może nie ma takiej książki?

    Pozdrawiam, Iza, po.zachodzie.slonca@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry! :D
    Kilka pytań, mam nadzieję, że nie zanudzą Pana na śmierć. :))
    1. Ponoć jedną z Pana ulubionych książek jest " Na gorącym uczynku" H. Cobena, którego osobiście uwielbiam. Dlaczego akurat ta książka, a nie np. któraś z serii o Myronie Bolitarze?
    2.„Pisanie jest moją pasją, to moje przeznaczenie. Byłem do tego stworzony. Zresztą czytasz to, co stworzyłem, więc było warto.” - Czy utożsamia się Pan z głównym bohaterem i jego słowami, a jak widzi się Pan za kilkanaście lat ?

    Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów!
    Monika
    limone676@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się :)
    wersja.Asia@vp.pl
    Bloga obserwuję jako Asia Szach, na FB lubię jako Joanna Szarek - wszystkie profile polubione na FB
    Witam, nie czytałam jeszcze żadnej książki Pana autorstwa. Szukając informacji na ich temat, natrafiłam na ciekawego newsa dotyczącego Pana osoby, że m.in - interesuje się Pan motoryzacją - każdy widział filmik, w którym prowadzi pan kabriolet - moje pytanie brzmi czy to właśnie takie samochody są ulubione, a może ma Pan jakieś inne motoryzacyjne marzenie, które na razie spełni się na kartach książki?
    2. Gdzie najczęściej powstają pomysły na książki? może właśnie podczas jazdy samochodem?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgłaszam się!
    Moje pytania:
    1. Kiedyś przydarzyła mi się taka dziwna historia. Wracałam ze szkoły i na przystanku spotkałam siostrę, chwile porozmawiałyśmy, miała jechać do miasta na zakupy...w domu posiedziałam w kuchni i dopiero poszłam do pokoju, gdzie pod kocem z książką w ręku leżała siostra. Zdziwiona pytam, czy nie miała autobusu czy zmieniła plany? Stwierdziła, że nigdzie się nie wybierała i wcale nie widziałyśmy się na przystanku. Muszę przyznać, że zgłupiałam - czy to żart czy mam omamy? Do dziś nie wiem, jaka była prawda. Czy i Panu przytrafiło się coś, co przyprawiło o mały "obłęd"?
    2. Zwykle pierwszymi czytelnikami stają się przyjaciele, najbliższa rodzina...jak odnoszą się do tego, że zrezygnował Pan z dalszej edukacji na rzecz pasji do literatury? Podpowiadają, krytykują czy po prostu wspierają i nie ingerują w to, co Pan pisze?
    Pozdrawiam!
    edyta.cha@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgłaszam się! :)
    E-mail: anetakasza28944@gmail.com
    Pytania:
    1. Czy istnieje na świecie coś (może ktoś?), co doprowadza Pana do obłędu, wywołuje niezapomniane i niepowtarzalne emocje?
    2. Jeśli miałby Pan opisać swoje życie tytułem książki, jak by on brzmiał?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ufff udało sie ,zdarzyłam z pytaniami 😊
    Dawid hehe zacznijmy od tego jak wspominasz swoje pierwsze kroki w pisaniu i ile "dzieł" powstało takich do szuflady zanim zdecydowałes sie i odważyłeś wydać "Narodziny zła" i co Cie do tego skłoniło ? I dwie pierwsze Twoje ksiazki sa w,takich mrocznych/wzbudzajacych lek klimatach,"Czerwień obłędu" jest troszkę delikatniejsza i ma klimat bardziej kryminalny, czyli z książki na książkę zmieniasz styl/przekaz historii no i czy będziesz łagodniał z fabuła powieści az nas zaskoczysz piszac jakiś romans albo dramat co ?

    Ciepło pozdrawia Ruda 😆
    Mejl: gigngerscarmelkitten@gmail.com

    OdpowiedzUsuń