"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

niedziela, 10 stycznia 2016

Podsumowanie czytelniczego roku.



Nieprawdopodobnie szybko miną 2015 rok. Z reguły jest tak, że zaczynając nowy rok mamy liczne postanowienia i życzenia, a także rozliczamy się z tego co było w minionym. Dlatego dzisiaj przybywam do Was z podsumowaniem ubiegłego roku, dla mnie był on przełomowym, bowiem postanowiłam założyć bloga, w przyszłym miesiącu minie równy roczek odkąd go prowadzę. Utworzenie bloga nie było ani moim noworocznym postanowieniem, ani życzeniem, było czystym impulsem. Otóż usiadłam sobie w piątek trzynastego lutego i skleciłam coś, co moim zdaniem nosiło miano recenzji. Ale o tym napiszę w lutym, teraz natomiast czeka na Was podsumowanie czytelniczego roku.

Na facebooku wystartowało wyzwanie Przeczytam 52 książki w 2015, w którym brałam udział, jednakże nie wpisywałam na bieżąco przeczytanych tytułów, aczkolwiek notowałam w arkuszu, a teraz przyszedł czas na rozrachunek z tego. Myślicie, że udało mi się uzyskać magiczną liczbę 52 przeczytanych lektur? Otóż zrobiłam to. W zasadzie jestem zadowolona z otrzymanego wyniku, bowiem przeczytałam 88 książek. Jednak w bieżącym roku postanawiam - i tutaj mamy pierwsze postanowienie :] - że przekroczę liczbę 100. Udział w wyzwaniu jest pewnego rodzaju motywacją, jednakże nie jest to tak, że czytam byleby odhaczyć kolejną pozycję. Zawsze czytałam dużo, nawet z przykrością muszę napisać, że rok 2015 w porównaniu do poprzednich wypadł słabo. Ilość przeczytanych stron to 29 853, dzieląc to na 365 dni, daje, że średnio na dzień czytałam +/- 82 strony. Najobszerniejsze pozycje, które miałam przyjemność przeczytać, to: Grey (689 str), Miłość na Bali (688 str), Zapach kwiatu muszkatołowego (593) oraz Amber (592 str). W cyklu Wywiad(ownia) pojawiło się łącznie 29 wpisów, w tym 14 otrzymanych wywiadów .


Ponadto dwie z moich recenzji zostały wybrane przez portal interia360, jako najlepsze recenzje danego miesiąca (czerwiec i wrzesień). Dodatkowo fragment jednej z moich recenzji został umieszczony w miesięczniku Dobre Jedzenie, mowa tutaj o książce Furia rodzi się w Sławie autorstwa Krzysztofa Koziołka.

Podsumowanie w cyferkach na skróty:

Ilość przeczytanych książek od początku roku: 88
Ilość przeczytanych stron od początku roku: 29 853
Dzienna średnia przeczytanych stron: 82
Najobszerniejsza pozycja miała stron: 689
Ilość napisanych recenzji: 84
Ilość opublikowanych postów: 161
Odwiedziny: 52 866
Obserwatorzy: 122
Lubiący Nowe Horyzonty na facebooku: 765
Komentarze: 1003
Nawiązane współprace: 19
Zerwane współprace: 0
Najsłabsza książka roku: Odwet Jack Higgins
Najlepsza książka roku: Niestety nie udało mi się wybrać tej jednej jedynej.

Na poniższym zdjęciu przedstawiam Wam moje Top Najlepszych Książek Roku:


Ponadto w ramach cyklu Wywiad(ownia) pojawiły się wywiady z autorami:
(Klikajcie w nazwisko autora)


Zdaję sobie sprawę z tego, że część z Was jest zagorzałymi fanami kolorowanek antystresowych, czy też inaczej zwanych kolorowanek dla dorosłych. Niestety nie jestem w stanie wskazać tej najlepszej, bowiem kilka mnie zachwyciło. Dlatego przedstawiam Wam wszystkie kolorowanki, które miałam przyjemność poznać i zrecenzować:
(klikajcie w tytuł)



Książkowe wyzwanie 2015


Na tym kończę swoje roczne podsumowanie. Siadając do tego wpisu, przeszło mi przez myśl, ale co ja mam napisać? Z czego mam zrobić rozrachunek? Wydawało mi się, że będzie tego niewiele. A jednak uzbierało się… sporo. Jak widzicie był to dla mnie dosyć intensywny rok, a jego wyniki otrzymaliście powyżej. Moi drodzy z tego miejsca chciałabym Wam ogromnie podziękować, za to, że jesteście i zaglądacie na moją stronę, bo to dzięki Wam te cyferki rosły z każdym dniem. Mam nadzieję, że nadal będziecie do mnie zaglądać, z pewnością czeka na Was wiele atrakcji. Z mojej strony to by było na tyle. Życzę Wam oraz sobie bogatego czytelniczego 2016 roku, oby był lepszy od minionego.

Standardowo zapytam, jak Wam minął ubiegły rok? Jesteście zadowoleni ze swoich wyników? Jak wypadło wasze podsumowanie? Co moglibyście mi polecić z pozycji, które przeczytaliście w roku 2015?

Pozdrawiam cieplutko,
K.

17 komentarzy:

  1. Powodzenia w postanowieniach!!! :)
    I świetne wyniki :) Gratulacje!

    Pozdrawiamy i zapraszamy gorąco do nas:
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uważam swój czytelniczy rok za dobry, choć wiem, że mógł być znacznie lepszy :) Czytałam dwie książki z wymienionych przez Ciebie, ale jest na Twojej liście wiele pozycji, które mam zamiar przeczytać w bliskiej przyszłości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, kiedy lista pozycji do przeczytania ciągle się rozszerza, a nam brak czasu na przeczytanie tego :(

      Usuń
  3. Mój czytelniczy rok również był udany. Jeśli miałabym polecić jakąś książkę, która zrobiła na mnie duże wrażenie to z polskich byłby to "Warszawski Niebotyk", a z zagranicznych "Ostatnie dni królika". Życzę kolejnych sukcesów i wspaniałych książek do czytania i recenzowania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Również życzę samych najlepszych lektur.
      Posiadam na półce "Warszawski niebotyk", tak więc z pewnością po nią sięgnę.

      Usuń
  4. Dużo się u Ciebie działo. Gratuluję wielu sukcesów. Szkoda, że portal Interia360 się zamyka....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie żałuję, że interia360 zostaje zamknięta. Bardzo lubiłam dodawać tam wpisy.

      Usuń
  5. Gratuluję. I dalszych sukcesów życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę w końcu przeczytać ,,Obsydian", same pozytywne opinie na temat tej książki wynajduję. :) Podsumowanie bardzo okazałe, a w przeczytanych książkach widzę głównie same świetne historie.
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak polecam "Obsydian" jedna z moich najukochańszych książek :)

      Usuń
  7. Tyle wielkich liczb! Gratulacje :*
    Ja blogowanie rozpoczęłam bliżej końca 2015 roku, więc podsumowanie roku sobie dodawałam ;)
    Z książek, które przeczytałam w tamtym roku warte polecenia są na pewno "Eperu" i "Hopeless", ale dobrych książek było więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, dobrych książek jest znacznie więcej, ciężko było mi wybrać top 25 z całego roku, bo ciągle miałam dylemat czy przypadkiem nie krzywdzę innej. "Eperu" czytałam, a "Hopeless" mam w planach :)

      Usuń
  8. 88 książek to naprawdę ładny wynik:) mnie się udało przeczytać 72 książki, w tym roku chciałabym przekroczyć setkę, ale chyba mi się to nie uda, bo mam na głowie przygotowania do ślubu, szkołę ( której to też mi się zachciało na stare lata ), przeprowadzkę i poszukiwania pracy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli ten rok będzie dla Ciebie bardzo intensywnym, ale wierzę, że uda Ci się wygospodarować odrobinę czasu, aby zrealizować swoje postanowienie. Również chciałabym przekroczyć 100 :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

      Usuń
  9. Świetne wyniki! Na pewno w tym roku będzie tak samo dobrze, a może i nawet lepiej! Szkoda, że z twoich ulubionych książek tego roku przeczytałam tylko jedną :c Czas to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń