"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

sobota, 13 lutego 2016

1. URODZINY BLOGA!



Kochani!
Dokładnie rok temu zostały powołane do życia Nowe Horyzonty. Zupełnie spontanicznie w piątek trzynastego usiadłam przed laptopem, i postanowiłam napisać coś, co moim zdaniem miało nosić miano recenzji. Jeżeli napiszę, że książki towarzyszą mi od zawsze, to skłamię. Był czas, kiedy nie w głowie były mi lektury. Jednak szybko się to zmieniło, a książki stały się integralną częścią mojego życia, i tak jest do dzisiaj.

Czytam, ale nie piszę!
Wielu znajomych często mi powtarzało, że skoro tyle czytam, i że uwielbiam to robić, a robię to wręcz nałogowo, to dlaczego nie recenzuje przeczytanych pozycji. Moja odpowiedź zawsze była taka sama: bo nie potrafię pisać recenzji. W stosunku do siebie jestem bardzo krytyczna, i zawsze dojrzę jakieś niedociągnięcia, coś co mogłabym poprawić. W dodatku boję się krytyki z zewnątrz, boję się, że ktoś mnie wyśmieje za moje wypociny, boję się, że kogoś przez przypadek urażę, boję się wielu rzeczy, ale strach jest przecież ludzki. Przyznam, że sama nie spodziewałam się, że pisanie i dzielenie się moimi spostrzeżeniami może mnie tak pochłonąć, a blog stanie się nałogiem bez którego w obecnej chwili nie wyobrażam sobie życia.

Cóż to był za rok!
Prawda jest taka, że prowadzenie bloga jest bardzo czasochłonnym zajęciem, które wiele w życiu zmienia. Rok pełen wyrzeczeń, emocji, wyzwań, i stresu. Jakby nie było to wszystko jest szczerą prawdą, chcąc opublikować post, należy zrezygnować z innej czynności, chociażby z obejrzenia filmu, chcąc zrecenzować książkę, należy ją wpierw przeczytać, co świadczy o kilku godzinach czytania, przez co na bok idą inne obowiązki, stres który towarzyszy przy pilnowaniu terminów, oraz przy publikowaniu samego wpisu. Dlatego tak ważne są dla mnie Wasze komentarze, które wskazują co zrobiłam źle, a co dobrze. Z drugiej strony był to rok, w którym poznałam wielu cudownych ludzi, i pomimo, że znamy się wyłącznie z sieci, mam cichą nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten dzień i spotkamy się na żywo!

Gorsze dni…
Otóż jestem tylko marną istotą rodzaju ludzkiego, która jak każdy inny miewa swoje lepsze i gorsze dni, i niestety te drugie także się zdarzały. Czasami czułam taki natłok myśli, zmęczenie, trudności pogodzenia życia prywatnego z prowadzeniem bloga, że byłam bliska definitywnego zakończenia etapu mojego życia związanego z blogowaniem. Kiedyś usłyszałam, że nie jeden bloger miał swoje słabsze dni i chciał zamykać bloga, tak też było ze mną. Ale trzeba być twardym i nie poddawać się tak od razu! :)

Czy żałuję?
Nigdy! Sądzę, że założenie bloga było jedną z najlepszych decyzji jakie podjęłam w swoim życiu. Teraz wiem, że robię to co uwielbiam robić i sądzę, że łączę przyjemne z pożytecznym. Nowe Horyzonty traktuję jak swoje drugie dziecko, przy którym jest mnóstwo roboty. :D Żałuję jedynie tego, że zdecydowałam się na założenie bloga tak późno. Jednak czasu się nie cofnie i trzeba z tym żyć.

To niesamowite jak ten czas szybko leci!
Jak to wygląda od strony statystyk? W minionym roku opublikowałam 186 postów, 142 czytelników zaobserwowało bloga, a 836 polubiło fanpage, natomiast blog został wyświetlony ponad 65 tysięcy razy!

DZIĘKUJĘ!
W ciągu minionego roku podjęłam współpracę z Autorami, Wydawnictwami, Księgarniami i Portalami. Z tego miejsca pragnę wszystkim PODZIĘKOWAĆ z całego serca, za obdarzenie mnie zaufanie oraz za możliwość rozwoju. Dziękuję również moim WIERNYM CZYTELNIKOM, bez których blog tak naprawdę nie istniałby, bo to dzięki Wam te wszystkie cyferki zwane statystykami rosną z każdym dniem. Dziękuję za wszystkie pozostawione komentarze, polubienia, udostępnienia oraz odwiedziny. To dzięki WAM to miejsce istniej, a pisanie ma jakiś sens. DZIĘKUJĘ!!!

Pozdrawiam,
K.



Ps. Pamiętacie o tygodniu z konkursami? :) Dla stałych czytelników bloga w podzięce za to, że jesteście wspólnie z wydawcami i autorami zorganizuję dla Was konkursy, w których będą do wygrania świetne książki! Wyczekujcie :)

23 komentarze:

  1. Gratuluję sukcesów i życzę wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielu dalszych sukcesów i pięknych książek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie piątek 13-go też jest szczęśliwy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że równie jak ja nie wierzysz w zabobony :)

      Usuń
  4. Klaudia życzę by takich urodzinowych wpisów było jeszcze wiele. Obyś zaczęła współpracę z następnymi wydawnictwami. By tych dobrych dni było wiele, wiele więcej niż gorszych. Niech przybywa ci obserwatorów i fanów :-). Wszystkiego dobrego :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję! Oby było jak najwięcej takich czytelników jak Ty! :*

      Usuń
  5. Gratuluję i życzę powodzenia na kolejne lata! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję i życzę kolejnych, tak udanych lat blogowania!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję tylu sukcesów! :D A za rok jeszcze większych!

    OdpowiedzUsuń
  8. Powodzenia w dalszym blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję wytrwałości i cieszę się, że recenzowałaś moje dwie powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :* Cieszę się, że mogłam przeczytać Twoje książki, czekam na kolejne :)

      Usuń