"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

czwartek, 18 lutego 2016

"Motyle kolorowanka" Robert Jurga



Kolorowanie to także sztuka, która na dodatek uczy cierpliwości.” str. 5

Przedstawiam Wam kolejną kolorowankę dla dorosłych, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Vesper. Tym razem jest to kolorowanka, która w całości należy do wydawnictwa, toteż jest to jej pierwsze wydanie. Autorem rycin jest Robert M. Jurga polski grafik i ilustrator, natomiast opisami zajął się specjalista lepidopterolog Mariusz Mleczak.



Kolorowanka Motyle podobnie jak inne kolorowanki tego wydawnictwa jest bardzo starannie wykonana. Widać, że ludzie którzy nad tym pracują czytają uwagi recenzentów i się do nich stosują. Tematem przewodnim jak sama nazwa wskazuje są motyle, przede wszystkim motyle dzienne, jednak autor postanowił przedstawić także pojedyncze motyle z innych grup, znajdują się również kwiaty, inne rośliny, a także kształty np. kwadraty i chociażby trójkąty.


Kolorowanka składa się ze 144 stron, posiada 70 szkiców do pokolorowania, a jej format to 245x245 mm. Rysunki są jednostronnie drukowane, przez co w żaden sposób nie zniszczymy innego obrazka. Każdy szkic opatrzony jest krótką notatką opisująca danego motyla, co pozwala poznać kilkadziesiąt gatunków motyli, a niektóre widziałam po raz pierwszy. Przyznam, że dodatkowo szukałam w internecie jak dany motyl wygląda, aby móc go pokolorować według jego naturalnych barw.

Puść wodze fantazji, dorysuj kwiaty, liście oraz owoce w taki sposób, aby wypełniły całą stronę.” str. 72

W kolorowance tej oprócz wypełnienia kolorem danej ryciny, za zadanie mamy np. samemu dokończyć rysunek albo narysować motyla. Od strony technicznej: kartki są dosyć grube, koloru białego, klejone (kartki nie wylatują!). Rysunki można śmiało wypełnić kredkami, cienkopisami, a nawet farbami. Zapewniam Was, że z tą kolorowanką spędzicie wiele godzin w towarzystwie motyli, kwiatów i innych roślin. Osobiście jestem bardzo zadowolona z tego zeszytu i mam nadzieję, że Wy będziecie zadowoleni w równym stopniu jak ja. Polecam.

Tytuł: Motyle kolorowanka
Autor: Robert Jurga
Wydawnictwo: Vesper
Data wydania: 3 lutego 2016
Liczba stron: 144
Gatunek: kolorowanki dla dorosłych
Moja ocena: 6/6


Za kolorowankę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Vesper.

15 komentarzy:

  1. Przyznam, że te kolorowanki dla dorosłych kuszą. Muszę wygrzebać z szuflady kredki i zacząć temperować, czuję, że się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj kuszą, kuszą :) Jak zaczniesz z nimi przygodę, to ciągle będzie Ci mało :) Dlatego zachęcam do sięgnięcia po kolorowanki "Motyle", niech nie będę w tym nałogu sama :)

      Usuń
    2. Myślę, że "Motyle" to dobry wybór dla mnie, nigdy nie mogę się napatrzeć na te piękne stworzonka więc z chęcią je pokoloruje w książce :)

      Usuń
  2. Mnie też kuszą, chociaż wydaje mi się, że nie mam na nie czasu... To siedzi w głowie :) Ale kuszą, aż w końcu pewnie skuszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, bo jestem w podobnej sytuacji do Twojej, dlatego lubię kolorować, ale raczej robię to "od święta" raz na jakiś czas :)

      Usuń
  3. Uwielbiam kolorowanki dla dorosłych! Sama posiadam jedną ale muszę sobie zakupić ich więcej. Ta wydaje się być idealna dla mnie, bo bardzo lubię motylę. Tak więc muszę ją gdzieś upolować.
    Pozdrawiam,
    czas-dla-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam motyle! :) Dlatego wydaje mi się, że ta kolorowanka będzie idealną dla Ciebie :)

      Usuń
  4. Uwielbiam kolorować! A na te motyle już mam ochotę :-) póki co posiadam tylko jedną kolorowankę dla dorosłych, więc chyba czas poszerzyć kolekcję. Kredki nie mogą się zmarnować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam "Motyle" i w ogóle inne kolorowanki tego wydawnictwa, są świetne i z pewnością się nie zawiedziesz na nich :)

      Usuń
  5. Od czasu do czasu koloruję, ale nie mam za to zbyt wiele czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się z Tobą zgodzić, kolorowanie to jednak czasochłonne zadanie, dlatego nie zawsze mogę sobie na to pozwolić.

      Usuń
  6. Piękne. Nie mogę się napatrzeć na te malowidła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Patrzę, patrzę i oczy przecieram... MOTYLEK (jak ja dawno go nie widziałam) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Te kolorowanki są sliczne, ale raczej brakowałoby mi i chęci, i czasu na zabawy tym... a w sumie, jakbym już miała coś kolorować, wolałabym sobie coś wygrzebać w sieci i taniej wydrukować, na zwykłe ksiązki wydając pieniądze ;P
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka wspaniała, ale jakże śliczne wykonanie! :)

    OdpowiedzUsuń