"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

poniedziałek, 2 maja 2016

[PODSUMOWANIE] czytelniczego kwietnia.


Zapraszam Wszystkich na podsumowanie czytelniczego kwietnia.

W ostatnim czasie bardzo dużo się u mnie dzieje, zaszło również kilka zmian. Zmieniłam adres zamieszkania, przeprowadziłam się ze wsi do miasta, a także z Polski do Niemiec. Przy wyjeździe towarzyszył mi smutek, a mój entuzjazm był niemalże zerowy. Na dzień dzisiejszy mogę napisać, że przyzwyczaiłam się do nowego miejsca i kraju. Ludzie są tutaj życzliwi i w większości mam świetnych sąsiadów. Jest nam tutaj wszystkim dobrze, a przede wszystkim rodzina jest w komplecie. Mój zachwyt nad miastem póki co nie maleje, jeżeli mamy możliwość, to zwiedzamy okolice, a z synkiem wyszukujemy nowych placów zabaw. Co los przyniesie? Zobaczymy. Póki co, jest jak jest i nie przewidujemy zmian. Co do bloga i książek? Jakoś to sobie ułożyłam i mam co czytać. Nowe pozycje również będą przybywać, jednakże z pewnością recenzowane będą nieco później od dnia premiery. Przechodząc do podsumowania...


W kwietniu udało mi się przeczytać 8 książek. Kolejny raz trafiłam na pozycje godne polecenia. Mnie spośród wszystkich szczególnie do gustu przypadła Między snem a jawą, jest to bardzo dobra książka ukazująca czasy PRL-u. Udało mi się przeczytać pozycję o przetrwaniu na bezludnej wyspie pt. Poza cywilizacją Eda Stafforda, którą zdecydowanie polecam. Ciekawym doświadczeniem było zaznajomienie się z książką epistolarną, gdzie jej fabuła opowiedziana jest za pomocą wiadomości wymienianych między głównymi bohaterkami, mowa tutaj o książce Nie oddam szczęścia walkowerem. Jeżeli ktoś poluje na coś lżejszego to zachęcam do przeczytania Tylko Ty Federico Moccia. Wspólnie z synkiem przeczytaliśmy dwie książeczki dla maluchów: Dlaczego hipopotam jest gruby? Doroty Sumińskiej oraz Bajki dla dzieci. Stories for kids Janusza Niżyńskiego, obie polecamy, recenzja pierwszej jest już na blogu, natomiast drugiej książeczki opublikuję niebawem. I tym razem recenzji ukazało się troszeczkę więcej, niż zostało przeczytanych książek, najprawdopodobniej jestem leniem, jeżeli chodzi o pisanie opinii (chociaż teraz mam tylko 2 zaległe).


Przejdźmy do podsumowania w cyferkach:

Ilość przeczytanych książek w tym miesiącu: 8
Ilość napisanych/opublikowanych recenzji: 11
Ilość przeczytanych stron w tym miesiącu: 2324
Najobszerniejsza pozycja miała stron: 468

Ilość przeczytanych książek od początku roku: 31
Ilość przeczytanych stron od początku roku: 10 634

Książki przeczytane w tym miesiącu:











Recenzje z kwietnia na skróty:
(Klikajcie w tytuł)


Ponadto w ramach cyklu Wywiad(ownia) pojawiły się wywiady z autorami:
(Klikajcie w nazwisko autora)




Tak prezentuje się moje podsumowanie kwietnia. Na kolejne podsumowanie zapraszam za miesiąc.
Pozdrawiam,
NH

4 komentarze:

  1. w kwietniu przeczytałam mniej książek niż planowałam ;) ale w sumie jestem zadowolona z wyniku ogólnego 28 książek w tym roku, kolejne 2 są zaczęte :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry wynik, również przeczytałam 8 książek w kwietniu. Życzę udanego poszukiwania kolejnych placów zabaw! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry wynik, u mnie strasznie słabo... Życzę zaczytanego maja i coraz lepszych statystyk ^^

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wynik :) W takim razie życzę Ci, byś jak najlepiej czuła się w nowej sytuacji :)
    Na "Chłopak, który zakradł się do mnie przez okno" również mam chrapkę :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń