"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

czwartek, 19 stycznia 2017

[PODSUMOWANIE #2]: Najlepsze okładki 2016 roku!



Podobno nie ocenia się książki po okładce, ale nie sądzę, aby znalazła się osoba, która powie, że wybierając książkę, nie zwraca uwagi na jej „powierzchowność”. Jeżeli okładka publikacji jest paskudna, to naprawdę ludzie w księgarni nawet po taką nie sięgają. Osobiście jestem wzrokowcem i lubię, jak oprawa przykuwa wzrok, a wręcz hipnotyzuje. Myślę, że Wydawnictwa mają podobne zdanie, ponieważ dosłownie prześcigają się w tworzeniu okładek, które swym „wdziękiem” nakłonią czytelnika do sięgnięcia po lekturę, a tym samym, aby takie egzemplarze mogły się ładnie prezentować na półce. No dobrze do rzeczy…

Przejrzałam strony każdego z Wydawnictw. Spośród, wydaje mi się, że wszystkich, książek wydanych w 2016 roku wybrałam kilkadziesiąt. Przedstawiam Wam 65 książkowych okładek 2016 roku, które przykuły moją uwagę. Nie wszystkie należą do książek, które przeczytałam! Kolejność nie ma znaczenia, mój wybór jest czysto subiektywny.


















Czy dorzucilibyście do tego zestawienia jakąś inną okładkę? A może nie zgadzacie się z moim wyborem? Zapraszam do dyskusji w komentarzach. :)


7 komentarzy:

  1. Książka Magdy Witkiewicz ma piękną, klimatyczną okładkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście piękne okładki :) Z kilkoma się zetknęłam, ale kilka było całkowitą nowością :P

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie kilka przykuwa uwagę, np. Hoover, Witkiewicz i ta z rogu na dole, ciekawy pomysł ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie skończyłam czytać "Nieobecną", ale wciąż nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka "Purgatorium" mi się nie podoba. Nie lubię takiego przenikania obrazów. "Czy wspominałam, że za tobą tęsknie" i "Pamiętnik z przyszłości" też mnie nie przekonują. Za to bardzo podobają mi się okładki "Muzy", "Dziedzictwa Orchana", "Ballady o ciotce Matyldzie", "Promyczka" i "Gusa" :D
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie wybrałaś bardzo ładne okładki. Dodatkowo cieszy mnie to, że kilka tytułów już mam za sobą :)

    OdpowiedzUsuń