"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

środa, 11 stycznia 2017

[PODSUMOWANIE] Najlepsze książki przeczytane w 2016 roku.


Początek nowego roku to liczne postanowienia i życzenia, ale także jest to czas podsumowań. Zapewne zauważyliście, że w ostatnich dniach, często przewijają się na blogach podobne posty. Także nie mogło zabraknąć i mojego podsumowania. Pochwalę się również osiągnięciami, które udało mi się zdobyć w ciągu roku. Z wszystkich książek, jakie przeczytałam w 2016 roku, wybiorę te, które moim zdaniem zasługują na uznanie, jest to zupełnie subiektywna ocena, dlatego może nie zgadzać się z Waszym rankingiem.


Jeżeli myślicie, że przygotowanie takiego podsumowania jest łatwe, to muszę Was rozczarować. Ponieważ trudno jest wyłowić spośród ponad 100 przeczytanych książek, tych kilka, które są moim zdaniem Top. Niemniej każdą z poniższych propozycji polecam z całego serca. Nie zawiedziecie się! Przejdźmy do podsumowania.


WYZWANIE!

Na portalu granice.pl organizowane było wydarzenie Przeczytam 52 książki w 2016 roku. Oczywiście z chęcią wzięłam w nim udział. Ostatecznie mogę napisać, że w minionym roku udało mi się przeczytać 102 książki. Tym samym udało mi się pobić wynik z 2015 roku (88 przeczytanych książek), a także spełnić postanowienie noworoczne, które brzmiało: przeczytam ponad 100 książek. Jedni pomyślą, że takie podsumowanie to chwalenie się osiągniętymi wynikami, a moim zdaniem jest to pewnego rodzaju motywacja dla mnie i innych, do czytania jeszcze więcej i więcej. Ilość podsumowanych stron to: 34 974, dzieląc to na 366 dni (rok przestępny), daje, że średnio na dzień czytałam +/- 96 stron. Najobszerniejsze pozycje, które miałam przyjemność przeczytać to: Morderstwo i cała reszta Marty Reich (848), Królowie przeklęci Maurice Druon (720), Nocny recepcjonista John Le Carre (616).



Wywiadownia:
(klikając w nazwisko autora zostaniecie przeniseni do wywiadu)

Do czerwca prowadziłam Cykl Wywiadownia, w którym łącznie pojawiło się 27 wpisów, z czego uzyskałam 13 wywiadów z autorami:

+
Aneta Krasińska (wywiad nie będący częścią cyklu)



Miałam przyjemność objąć patronatem książki:
(klikajcie w tytuł)





Zostałam ambasador:

powieści Joanny Jax Narodziny gniewu. Książka otwiera sześciotomowy cykl Zemsta i przebaczenie




Pisałam rekomendacje do książek:
(wszystkie rekomendacje dostępne TUTAJ)

Raven Sylvain Reynard
Ścieżki przeszłości Edyta Kowalska
Odroczone nadzieje Aneta Krasińska
Nieuniknione Amy A. Bartol
Shadow Sylvain Reynard
Narodziny gniewu Joanna Jax




SOFA:

Podjęłam współpracę z dwumiesięcznikiem literackim SOFA. Na łamach Sofy pojawiły się moje recenzje książek:

Bez słów Mia Sheridan
Zbrodnie pozamałżeńskie D. Koziarski i A. Lingas-Łoniewska
Ścieżki przeszłości Edyta Kowalska



Podsumowanie w cyferkach:
(w nawiasach ubiegłoroczne statystyki)

Ilość przeczytanych książek od początku roku: 102 (88)
Ilość przeczytanych stron od początku roku: 34 974 (29 853)
Dzienna średnia przeczytanych stron: 96 (82)
Najobszerniejsza pozycja miała stron: 848 (689)
Ilość napisanych recenzji: 107 (84) (kilka zaległych z 2015roku pisane w 2016)
Ilość opublikowanych postów: 251 (161)
Odwiedziny: 189 378 (52 866)
Obserwatorzy: 338 (122)
Lubiący Nowe Horyzonty na Facebooku: 1 479 (765)
Łączna liczba komentarzy: 3 337 (1003)
Komentarze opublikowane w 2016: 2 334
Najsłabsza książka roku: Spełnione sny Edyty Fiutek
Najlepsza książka roku: Promyczek Kim Holden




Najlepsze książki przeczytane w 2016 roku, ułożone według gatunku:


romans:



powieść młodzieżowa:



powieść fantastyczna:



powieść z historią w tle:



powieść oparta na faktach:



powieść obyczajowa:



sensacja, kryminał i thriller:





Uff… dotarłam do końca. Jak widzicie, był to dla mnie dosyć intensywny rok, a jego wyniki otrzymaliście powyżej. Moi drodzy z tego miejsca chciałabym Wam ogromnie podziękować, za to, że jesteście i odwiedzacie moją stronę, bo to dzięki Wam te cyferki rosły z każdym dniem. Mam nadzieję, że nadal będziecie do mnie zaglądać, z pewnością czeka na Was wiele atrakcji. Z mojej strony to by było na tyle. Życzę Wam oraz sobie bogatego czytelniczego 2017 roku, oby był lepszy od minionego.



Moje postanowienie na 2017 rok.
* przeczytam więcej książek niż w 2016 roku (minimum 110!)
* postaram się pisać krótsze recenzje :-)




Napiszcie, czy zgadzacie się z moimi wyborami. A może polecicie coś innego?


11 komentarzy:

  1. świetny komentarz.W pełni zgadzam się.Trzymam kciuki za postanowienia na 2017 rok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że debiut Marty Reich znalazł się w tym podsumowaniu - to naprawdę dopracowany kryminał. Wymienioną książkę Alka Rogozińskiego właśnie będę czytać :) Po statystykach widać, że miałaś naprawdę rewelacyjny rok, czego gratuluję! Życzę, aby i kolejny wiązał się z wieloma sukcesami blogowymi! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo udany rok za Tobą. Życzę wielu kolejnych sukcesów w nowym roku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam kilka książek z Twoich zestawień i śmiało się zgadzam, w przypadku romansu, Promyczek i Bez słów, to naprawdę dobre książki, do młodzieżowych sama bym zaliczyła Chłopaka na zastępstwo, jedynie seria Dimily tak mnie nie zachwyciła. Nie czytałam, ale jestem ciekawa pierwszych czterech książek z gatunku fantastyczne. :) Jestem też ciekawa książek Rachel Abbott :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fenomenalne wyniki, których mogę tylko pogratulować i życzyć, aby w tym roku były jeszcze lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też było mi trudno wybrać te najlepsze książki - zdecydowanie nie jest to proste zadanie :)
    "Promyczek", "Bez słów" oraz "Królowie przeklęci" to świetne powieści :D
    Gratuluję wszystkich wyników i życzę jeszcze bardziej owocnego 2017 roku!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że "Odroczone nadzieje" przypadły Ci do gustu i znalazły się w zestawieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne podsumowanie i wyniki! Bardzo Ci gratuluję!
    Zapraszam też do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo imponujące zestawienie, wśród ulubionych tytułów książek znajduję publikacje, które również przeczytałam i zaliczam do jednych z lepszych. Trzymam kciuki za kolejne sukcesy i życzę Ci, aby w tym roku towarzyszył Ci spokój, dzięki któremu przeczytasz te 110 książek! A recenzje pisz tak, jak czujesz, nie ograniczaj się ;) Pozdrowionka! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję tak dobrego roku! Pozostaje mi życzyć jeszcze lepszego - obecnego! :)
    Uwielbiam całą serię Dimily! :) A większość z Twoich "najlepszych" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń