"Kto bowiem przestaje pogłębiać swoją wiedzę i kształtować charakter, a więc pracować nad sobą, by rozwinąć jak najszerzej swoje horyzonty, przestaje żyć.” Thomas Bernhard „Wymazywanie. Rozpad”

niedziela, 16 lipca 2017

KRONIKA PISARZA – Edyta Kowalska o sobie w kilku zdaniach.

Fot: archiwum autorki


Edyta Kowalska absolwentka pedagogiki, filologii polskiej oraz zarządzania, z zawodu nauczycielka. Kocha zwierzęta, uwielbia czytać i podróżować. Obecnie mieszka wraz z mężem, synem, psami i kotem w małej miejscowości na Śląsku. „Ścieżki życia” to debiut powieściowy autorki, który ukazał się w roku 2015, natomiast rok później ukazała się kontynuacja „Ścieżki przeszłości”.
Pisarkę znajdziecie na: [Facebooku].





KRONIKA PISARZA – Edyta Kowalska o sobie w kilku zdaniach.


Fot: archiwum autorki
Fakty:

Imię i nazwisko: Edyta Kowalska
Wiek: 41
Znak zodiaku: rybka
Rozmiar buta: 39 - 40
Posiadane zwierzęta: dwa owczarki niemieckie: Nora i jej córka Sara, kotka Kasia.
Nałogi: wszelkiego rodzaju sałatki z majonezem.


Sylwetka:

Nielubiana cecha charakteru: niecierpliwość;
Powód do uśmiechu: * uśmiech innych, * merdanie ogonów moich (i nie tylko) psiaków, * szum morza;
Znienawidzone słowo: pora wstawać!
Hobby: czytanie, pisanie, podróże;
Ulubiony rodzaj muzyki: rock, pop, jazz;
Ulubiony zapach: zapach kwiatów w moim ogródku.


Gwóźdź rozmowy:

1. Dobrze wypracowane rzemiosło, czy bujna wyobraźnia?
I jedno, i drugie. Z tym, że u mnie zdecydowanie bardziej to drugie.
2. Jak przebiega proces pisania książki?
pomysł – zapiski na czym się da ( w zależności od miejsca: rachunek, serwetka, mandat, sms do syna z jakimś hasłem itp.) – pisanie, łączenie zapisków w całość i dopasowywanie do nich fabuły – ciągła ewolucja pomysłu – dalsze pisanie, co w połączeniu z moją niecierpliwością i brakiem samodyscypliny jest czasem trudne…
3. Co jest najważniejsze podczas pisania?
Samodyscyplina.
4. Co jest najtrudniejsze podczas pisania?
Nadążenie ruchów palców na laptopie za szybkością myślenia.
5. Czy istnieje wena twórcza?
Tak, zdecydowanie
6. Ulubione miejsce pracy?
Latem altanka w moim ogrodzie, zimą stół w jadalni.
7. O czym nigdy nie napiszesz?
Nigdy nie napiszę erotyku.
8. Dlaczego postanowiłeś pisać?
Pisałam od zawsze: bajki, opowiadania, wiersze. Zaczęłam, kiedy byłam mała, więc nie pamiętam dlaczego. Może zabrakło mi książek do czytania? ;)


Galeria + miejsce pracy pisarki:

Fot: archiwum autorki

Fot: archiwum autorki




Dziękuję Edycie za udział w „Kronice pisarza”.
Mam nadzieję, że dzięki tym kilku pytaniom bliżej poznaliście autorkę.



2 komentarze:

  1. Przeczytałam "Kroniki psiarza"... czytam post i się zastanawiam, o co w ogóle chodzi z tym psiarzem. Ech :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo miło się czytało wywiad.

    OdpowiedzUsuń